 |
www.apbezpieczenstwo.fora.pl Ped. Edu. dla Bez.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ania108
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:33, 28 Paź 2010 Temat postu: ZAGADNIENIA |
|
|
HISTORIA MYŚLI PEDAGOGICZNEJ
28.10.2010
Wychowanie w okresie średniowiecza
Ekonomiczne i społeczne stosunki feudalne jako podłoże wychowania średniowiecznego.
Działalność oświatowa Karola Wielkiego.
Szkoły druidów irlandzkich.
Szkoły klasztorne, katedralne, kolegiackie i parafialne - ich organizacja, treści i metody
nauczania.
Uniwersytety.
Wychowanie stanowe: rycerskie i rzemieślnicze.
4.11.2010 WOJTEK I ALBERT
IV. Idee pedagogiczne humanizmu
Odrodzenie - główne idee epoki.
Wpływ humanizmu na praktykę pedagogiczną.
Poglądy pedagogiczne: Erazma z Rotterdamu, Tomasza Morusa, Jana Ludwika Vivesa;Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Szymona Marycjusza, Erazma Glicznera -Skrzetuskiego, Sebastiana Petrycego.
18.11.2010 MAŁGOSIA I WIOLETA
V. Szkolnictwo w okresie reformacji i kontrreformacji. Wychowanie wXVII-XVIII w.
Reformacja i jej wpływ na szkolnictwo.
Szkolnictwo różnowiercze w Polsce.
Szkoły jezuickie, ich organizacja, program i metody nauczania.
System szkolny i poglądy pedagogiczne Jana Amosa Komeńskiego.
John Locke jako wyraziciel nowych poglądów w dziedzinie wychowania.
Poglądy pedagogiczne Jana Jakuba Rousseau.
25.11.2010
VI. Europejska myśl pedagogiczna XVIII - XIX wieku
Poglądy pedagogiczne socjalistów utopijnych: Karola Fouriera, Henryka Saint - Simona,Roberta Owena.
Jan Henryk Pestalozzi, jego życie, działalność, dzieła pedagogiczne.
Poglądy Adolfa Diesterwega.
Fryderyk Fróbel i jego wychowanie przedszkolne.
Pedagogika filozoficzna Jana Fryderyka Herbarta.
Pedagogika pozytywistyczna Herberta Spencera.
2.12.2010 MONIKA I EDYTA
VII. Oświata i wychowanie w XVIII wieku. Komisja Edukacji Narodowej
Charakterystyka szkolnictwa w czasach saskich w Polsce.
Kolegium teatynów w Warszawie.
Szkoła Rycerska Stanisława Leszczyńskiego w Luneville.
Działalność pedagogiczna Stanisława Konarskiego. Collegium Nobilium – cele, organizacja, program kształcenia.
Akademia Szlachecka Korpusu Kadetów w Warszawie /Szkoła Rycerska księcia Adama Czartoryskiego/.
Powstanie i zamierzenia KEN.
Etapy działalności KEN.
Towarzystwo do Ksiąg Elementarnych.
Znaczenie KEN w dziejach Polski i historii wychowania.
9.12.2010
VIII. Szkolnictwo w Księstwie Warszawskim i w Królestwie Polskim oraz oświata polska w zaborze rosyjskim
Organizacja szkolnictwa w Księstwie Warszawskim.
Powołanie Izby Edukacyjnej.
Szkolnictwo w Królestwie Polskim do powstania listopadowego.
Założenie Uniwersytetu Warszawskiego.
Sytuacja edukacyjna po upadku powstania listopadowego.
Reforma Aleksandra Wielopolskiego.
Sytuacja szkolnictwa w Królestwie Polskim pod koniec XIX w.
Poglądy pedagogiczne: Stanisława Kostki Potockiego, Stanisława Staszica, JanaWładysława Dawida, Stanisława Karpowicza.
Polityka oświatowa Rosji w początkach XIX w.
Liceum Krzemienieckie.
Uniwersytet Wileński.
Program oświatowy Tadeusza Czackiego i Hugo Kołłątaja.
Prywatna i tajna oświata polska w walce z rusyfikacją.
16.12.2010
IX. Sytuacja oświaty polskiej w zaborze pruskim i w zaborze austriackim
Oświata polska na Śląsku.
Warszawskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk.
Królewskie Liceum Warszawskie.
Oświata w Wielkim Księstwie Poznańskim.
Polityka oświatowa w okresie rządów Ottona Bismarcka.
Losy szkolnictwa elementarnego, średniego, żeńskiego, zawodowego; tajne organizacje młodzieżowe. Strajki szkolne.
Poglądy pedagogiczne: Augusta Cieszkowskiego, Karola Libelta, Bronisława Trentowskiego i Ewarysta Estkowskiego.
Oświata polska w Galicji.
Reformy szkolnictwa ludowego.
Rozwój szkolnictwa średniego i wyższego.
Oświata polska w Wolnym Mieście Krakowie:
Szkolnictwo w Galicji w okresie autonomii.
Działalność Józefa Dietla.
Utworzenie Rady Szkolnej Krajowej.
22.12.2010
X. Oświata i wychowanie w Drugiej Rzeczypospolitej
Stan oświaty polskiej po odzyskaniu niepodległości.
Program oświatowy Ksawerego Praussa i Sejm Nauczycielski z 1919 r.
Projekty reform szkolnych do 1932 r.
Ustawa o ustroju szkolnictwa z 11 marca 1932 r.
Ideały wychowawcze II Rzeczypospolitej /wychowanie narodowe, państwowe/.
Polska myśl pedagogiczna i jej przedstawiciele: Bogdan Nawroczyński, Lucjan Zarzecki,Kazimierz Sośnicki, Janusz Korczak, Zygmunt Mysłakowski, Helena Radlińska.
13.01.2011
KOLOKWIUM
20.01.2011
XI. Oświata polska w czasie wojny i szkolnictwo po II wojnie światowej
Polityka oświatowa okupanta.
Szkolnictwo jawne w Polsce w okresie okupacji.
Organizacja i zasięg tajnego nauczania.
Organizacja szkolnictwa w Polsce Ludowej.
Przedstawiciele myśli pedagogicznej: Stefan Szuman, Aleksander Kamiński, Bogdan Suchodolski, Łukasz Kurdybacha, Ryszard Wroczyński.
27.01.2011
ZALICZENIE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|